HTML

Polskim története

Feltett szándékom, hogy megosszam másokkal is a polskim építésének történetét.

Friss topikok

  • Atis126p: @KecsO: Adataim nincsennek, de eladó :) A attilakolonics@freemail.hu címre ha írsz akkor meg tudju... (2012.03.06. 21:30) Rajongásom története
  • KG126: Na hogy áll a vas?????? El vagy tünve! Kell segítség? Vagy már taposod vele a macskákat? :D:D:D:D (2010.06.17. 12:20) Vízcsövezés
  • KG126: Továbbra is nagyon tetszik a fényezés, meg a szín, de mostmár nem lehetne arról a próbakörről vala... (2010.05.21. 09:17) Végső gittelés és festés! :)
  • KG126: Hát ez nagyon nem semmi. Végigjártad rendesen a szamárlétrát. :) Ennyi szívást, durva!!!!!!!!!! Gr... (2009.10.29. 10:22) 850-es motor beépítése 2
  • Atis126p: @KG126: Köszi szépen! A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!... (2009.09.15. 22:07) Mostani felújítás előzetes képei!!! CSAK KÉPEK!!!

Linkblog

Alufelni

2009.07.22. 13:00 Atis126p

Most, hogy már ilyen szépen összeállt a kocsi és semmiféle probléma nem volt vele, már csak 1 garnitúta alufelni hiányzott róla!!!

Alufelnit tudtam is volna venni, mert egy nagyon jó barátom már régóta elakarta adni az ő felnieit. 13"-os felnikről van szó, így nem igazán kapkodtak érte, mert ez a méret minden kocsira kicsi vagy inkább túl gyári. De a pókra pont tökéletes :D 13" 4x98-as lyukosztás!!! Ezt a méretet a polskira találták ki, csak nem az enyémre, mert nekem a régi kúpos felnim volt még akkor :(((

Ezért hát a "jóbb" és "üzembiztosabb" új tipusú fékeket kellett réápíteni a futóműre.

Mivel igazából a régi fékek meg az új fékek között szinte semmi egyezés sincsen, ezért fogtam magam és elmentem a bontóba venni egy egész garnitúra első és hátsó futóművet. Előről a tengelycsonkrészt is cserélni kellett, mert a síktárcsa felfogatása is más. Ha már azt is cserélni kell, akkor bizony függőcsapszegezni is kell. (ettől a dologtól mindig feláll a szőr a hátamon, mert nagyon nehéz eltalálni, hogy pont jó méretre legyen dörzsárazva a persely. Pedig van hozzá való dörzsárom, de azzal is vagy összejön vagy nem.... 

Szóval az első futómű meg lett perselyezve, új csapágyakat kapott, a dobok meg lettek szabályozva, új fékpofák és már kész is!

A hátsó futómű csak egy kicsivel egyszerűbb, mert nem kell perselyezni semmit, amúgy ott is ugyanezek a műveletek lettek végigcsinálva. Hátul pedig a csapágyak közötti roppantógyűrű miatti meghúzást nem szeretem. Ott is vagy jó a gyűrű vagy nem...amilyenre sikerült a kisiparosnak legyártani.

1 hosszasan átdolgozott hétvége után már kész is volt az átépítés.

Ezután már jöhetett is az alufelni :DD

Nagyon szerettem volna 175/50 R13-as gumikat, de azokat a haver már régebben eladta...sajnos én voltam aki elszalasztotta, mert mikor kínálta még, nem vettem meg , hiszen tervben sem volt a futómű átépítés. :((

Azért 2 db-ot sikerült szerezni ebből a ritka méretből, igaz az állapotát tekintve: "nekem jó ez még egy darabig" besorolásba került.

Hátra pedig 175/60 R13 ment fel. Elöl ezek nem forogtak el :(

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atis126p.blog.hu/api/trackback/id/tr741260850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2009.08.13. 13:00:48

Régen minden álmom volt ez a típusú felni. Iszonyatosan jól áll a póckinak. :)

Hajrá, tessék blogolni, mert még messze jársz a napjainktól, és lenne aki olvasná. :)

Atis126p 2009.08.17. 12:36:06

@KG126: Szépen lassan írom a blogot csak nagyon kevés időm van rá. Nappal dolgozom este meg polskit szerelek....
süti beállítások módosítása