HTML

Polskim története

Feltett szándékom, hogy megosszam másokkal is a polskim építésének történetét.

Friss topikok

  • Atis126p: @KecsO: Adataim nincsennek, de eladó :) A attilakolonics@freemail.hu címre ha írsz akkor meg tudju... (2012.03.06. 21:30) Rajongásom története
  • KG126: Na hogy áll a vas?????? El vagy tünve! Kell segítség? Vagy már taposod vele a macskákat? :D:D:D:D (2010.06.17. 12:20) Vízcsövezés
  • KG126: Továbbra is nagyon tetszik a fényezés, meg a szín, de mostmár nem lehetne arról a próbakörről vala... (2010.05.21. 09:17) Végső gittelés és festés! :)
  • KG126: Hát ez nagyon nem semmi. Végigjártad rendesen a szamárlétrát. :) Ennyi szívást, durva!!!!!!!!!! Gr... (2009.10.29. 10:22) 850-es motor beépítése 2
  • Atis126p: @KG126: Köszi szépen! A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!... (2009.09.15. 22:07) Mostani felújítás előzetes képei!!! CSAK KÉPEK!!!

Linkblog

850-es motor beépítése 2

2009.10.24. 12:11 Atis126p

Így, hogy a motor viszonylag készen van, most már csak be kell rakni a kaszniba. Ezekután semmi probléma nem lehet, hiszen a neheze már megvan....van egy egész jó közdarab, a motort beindítja az önindító, ide már csak egy hátsó motortartó kell és már minden rendben is lessz!!!......Gondoltam ÉN kis naívan....ezzel szemben a dolgok úgy történtek, hogy:

 Kezdődött a motor - váltó összerakási probléma, ugyan is a váltó nyelestengely megvezetője (amin a kiemelőcsapágy mozog) beleért a kuplungtárcsának a bordás részéhez. Ezáltal a kuplungtárcsát nekiszorította a lenkerékhez és így nem igazán akart kiemelni a kuplung. Megoldás az volt, hogy kb 4 mm-t leflexeltem a kuplungtárcsa bordás agyrészéből és így máris jól működött. Persze itt még volt egy kis gond! A nyelestengely hosszából is le kell vágni kb 5 mm-t abból a részből ami belecsúszik főtengelybe. És még egy apró gondolat: A főtengely vége amibe belemegy a nyelestengely legyen megperselyeztetve. A nyelestengelyt ezeknél a váltóknál ugyanis meg kell támasztani. A 850-es főtengely gyárilag perselyezett, de a 900-as az nem!

Kuplungból a 127-es fiat tárcsáját használtam, az megegyezik átmérőben a kispókéval, de ez már lengéscsillapítórugókkal is el van látva. A kuplungszerkezet pedig maradt a kispóké, ez pont felszerelhető a 850-es lenkerékre. Kiemelőcsapágy szintén a kispóké.

 Most már a váltó meg a motor 100%-ban passzolt így már csak be kellett építeni a kaszniba..... csak 1 sima 40x40-es zártszelvény a két oldalfal közé, rá egy szilent és kész is a neheze.   Először is a zárszelvény beleért a tápszivattyúba.....sebaj.....a membrános tápszivattyút kidobjuk és elektromosat rakunk fel a helyébe!!! A hátsó motortaró az oldalfalakhoz lett fogatva 4-4 M8-as csavarral és az oldalfalak belső felére is lett  egy 3 mm-es lemezből ellendarabja a felfogatásnak.

A motor már a helyén, akkor már csak hűtés kell!!! Én kis naívan arra gondoltam, hogy a kocsi elejét ne rondítsuk el hűtőnyílásokkal és egyéb dolgokkal, a hűtőnek a motortérben van a helye! Először is méretben beleillő hűtőt kell keresni.Trabant vagy Skoda hűtő volt-e már, azt nem tudom pontosan, de mindegy is, mivel szinte teljesen egyformák. Hűtő a hátfalhoz lett fogatva és még valahogy ráeszkábáltam egy ventillátort is. Hogy a ventillátor tudjon friss levegőt szívni a hűtő felett lyukat vágtam a légcsatornába és a hűtőt is körbeszigeteltem gumival, hogy kényszerítsem, hogy onnan szívja a levegőt. Sajnos a hűtő miatt a gyári termosztát nem fért el, ezért annak a helyére csak egy csőcsonkot fogattam és a termosztát egy moszkvics termosztát volt. (arról tudni kell, hogy csak a csövek mennek bele és nem kell sehova sem felfogatni)   Rengeteg kisérletezgetés, kínlódás, vízforralás és szopás után beláttam, hogy ez így nem fog működni és a hűtőnek a kocsi elejében van a helye!!!!

 Ezután újra gondolkodóba estem, hogy milyen hűtőt is rakjak oda... a Trabant 1.1, vagy skoda 120-as hűtőkre gondoltam ismét, de sajna azok nem fértek el az aksi miatt. Sikerült találnom 1.1-es zastava hűtőt. Hozzáértő emberrel megcsináltattam, kitakarítattam. Ezek után találnom kellett egy hűtőventillátort is, ami jó lesz oda! A pótkerék helyén ugyebár rengeteg hely van :(((  Nagynehezen ráakadtam 1 Citroen BX ventillátorára. Ez egy fújó ventillátor szóval a hűtő elé kell építeni. Rengeteg kókányolás után a hűtő ventillátorostól együtt elfért. Ezután a kocsi elejét kellett kivagdosni, hogy érje a hűtőt a menetszél. Különösebb tervezgetés nélkül 2 darab téglalapot sikerült rá vágni.

 

Nem éppen túl szép , de a célnak tökéletesen megfelelt.

Már csak a vizet kellet a hűtőbe elvinni a motorból és visszavezetni oda. Ez az épületgépészetben használt többrétegű vízvezetékcsövekkel lett megoldva. 30mm vagy 32mm-es külső átmérőjű csövekről van szó, a belseje kb 25 mm volt. A segítségemre siettek vízvezetékszerelő ismerőseim és segítségükkel a kocsi aljára felfogatva a csöveket kb. 3-4 órás munkával mind a két cső stabilan állt a helyén.

 Azért csak két csövet használtam összesen mert fűtés nem került a kocsiba hiszen ez ugy is csak nyári hobbikocsi!!!  (Persze ősszel és tavasszal is lehet használni amikor már az ember fűtés nélkül belefagy a kocsiba, de ezt se tudtam még akkor).

A új motor beépítése minimum 1 vízhőfok mérő műszer beszerelését követeli még meg, de mivel az olajnyomás is kényes pont ezért még egy analóg olajnyomás mérőt is kapott. A vízhőfokmérő kiválasztásában annak volt döntő szerepe, hogy a hengerfejbe melyik jeladója megy bele. A skoda 120 jeladója bizonyult a legjobbnak. Az olajnyomásmérő pedig ladából lett. Az ahhoz való jeladót az olajnyomás gomba helyére készítetett elosztóba lett belefogatva.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atis126p.blog.hu/api/trackback/id/tr791372203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2009.10.29. 10:22:02

Hát ez nagyon nem semmi. Végigjártad rendesen a szamárlétrát. :)
Ennyi szívást, durva!!!!!!!!!!
Gratulálok a kitartáshoz!
süti beállítások módosítása