HTML

Polskim története

Feltett szándékom, hogy megosszam másokkal is a polskim építésének történetét.

Friss topikok

  • Atis126p: @KecsO: Adataim nincsennek, de eladó :) A attilakolonics@freemail.hu címre ha írsz akkor meg tudju... (2012.03.06. 21:30) Rajongásom története
  • KG126: Na hogy áll a vas?????? El vagy tünve! Kell segítség? Vagy már taposod vele a macskákat? :D:D:D:D (2010.06.17. 12:20) Vízcsövezés
  • KG126: Továbbra is nagyon tetszik a fényezés, meg a szín, de mostmár nem lehetne arról a próbakörről vala... (2010.05.21. 09:17) Végső gittelés és festés! :)
  • KG126: Hát ez nagyon nem semmi. Végigjártad rendesen a szamárlétrát. :) Ennyi szívást, durva!!!!!!!!!! Gr... (2009.10.29. 10:22) 850-es motor beépítése 2
  • Atis126p: @KG126: Köszi szépen! A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!... (2009.09.15. 22:07) Mostani felújítás előzetes képei!!! CSAK KÉPEK!!!

Linkblog

Vízcsövezés

2010.05.31. 20:03 Atis126p

A festés után az első teendő a középső alagút megtöltése minden jóval ami csak belefér + még azzal is ami nem fér bele :))

Első nagy lendülettel a frissen beszerzett kilóméter spirált húztam be. (köszönet KG-nak az elegant kilóméter spirálért meg az összes többi cuccért)

A vízcsövek az építőiparban használt 3 rétegű vízvezeték csövek. A 90 - 100 fokot simán bírniuk kell akár 10 bar nyomáson is. A kocsi vízrendszerében úgy sem lesz 1.5 bar nyomásnál több....ha igen, akkor valami úgy is előbb megadja magát mint ezek a 3 rétegű csövek. 2 fajta méretű csővel dolgozok: a nagyobbik külseje 26 mm , ebben megy a víz előre a hűtőhöz és ugyan ekkora méretű csövön is jön vissza a motorhoz. A kissebbik cső külseje 16 mm. Ebben a termosztát alól megy a melegvíz a fűtőradiátorhoz ami szintén elől lesz a csomagtartóban, de innen visszafelé vékony cső már nem megy, mert a visszatérő vastag csőbe van belekötve. Így a középső alagútban 2 db 26 mm-es és 1 db 16 mm-es cső fog menni.

Az első 26-os cső berakása egészen könnyen ment hiszen teljesen üres volt az alagút. Közben hirtelen rájöttem, hogy a váltókulisszát is be kellene rakni, még is hogy mennyen a cső. A váltón a visszahúzó rugó fülét át kell hegeszteni a jobb helykihasználás miatt. (Sajna fotó arról nem készült de KG a sajátjáról csinált képet. Az elv ugyan az csak az enyém nem csilli-villi)

Igazából azt hittem hogy sokkal nehezebb lesz a csöveket belehúzni a helyére. Nagyon tartottam tőle....igaz azért annyira egyszerű sem volt!!!! A végére a csövek az alagútban ugy tekerednek mint 3 kígyó. Egy darab egyenes szakasz sincsen benne :(

Igazából ezekkel a csövekkel és a középső alagútban való elvezetéssel én semmiféle új dolgot nem találtam ki ezt már előttem mások megtették, én csak lemásoltam. Amit viszont újítottam, hogy a gázpedálon meg a kuplunkpedál bowdenhúzó részén alakítottam meg a kuplungbowden megvezető csövön és így az alagút első burkolatát rábírom tenni a csövekre és ezáltal a belső szőnyeget sem kell alakítgatnom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atis126p.blog.hu/api/trackback/id/tr242045741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.06.03. 10:38:07

Na végreeeeee! :D:D:D:D
A csövek behúzása ismerős téma, ahogy látom Te is faszán megcsináltad. Amikor Marczin Robi húzta be a saját autójába, akkor én sem hittem el, hogy oda be fog férni, de megoldotta. Látom Te is. :) Gondolom Nálad is olyan mereven állnak bent az alagútban a csövek, mint Katiban a gyerek. Asszem ez a megoldás így tovább fog tartani, mint bármelyikünk autója. :)

Jól látom, hogy a kuplungpedál módosítása miatt sokkal közelebb kerültek a vízcsövek a pedálsorhoz? Így talán még a gyári kardánalagút folytatását is vissza tudod szerelni, és a középső szőnyegen sem kell módosítani?
Fasza, tetszik. :)

Nem akarok regényt írni, de még lett egy csomó kérdésem. :)
A beltérben miért olyan mattos-szürkés a fényezés?
Bement a csiszolópor, vagy a vizes csiszoláskor befolyt a víz? Vagy ilyenre fújta az ember?
Vagy csak már szimplán koszos?

Ahogy látom a Te fényezős sem vitte túlzásba az illesztések tömítőzését. Azt valahogy nem kedvelik a mesteremberek, én is úgy könyörögtem, hogy 1-2 helyre tegyen már. :)

Üregvédelmet azóta megcsináltad már? Mert a képek alapján még nem.
Ezt a részét sztem nagyon ne hanyagold el, mert a bódé tartósságának kulcsfontosságú eleme. Ha a fényező azt mondta, hogy megcsinálta, akkor se hidd el neki, és told át az összes üreget, főleg a sárvédők mögött, meg a küszöböt vastagon a viaszos anyaggal. Mert mindig belülről rohad egy bódé, hiába van lealapozva minden elem belülről is, a hegesztéseknél úgyis leégett, és ott már megindul, viszont az üregvédő a jó kúszóképessége miatt befolyik mindenhova, és védi a további oxidációtól a fémet. Ha egy kicsit is rozsdás, az sem gáz, mert elzárja a levegőtől a viaszos trutyi. :)
Ez most a 2. képről jutott eszembe, nekem valahogy így nézett ki összerakás előtt ez a rész: www.garageblog.net/image.php?image=20468&full=1&h=1024&src=
Asszem 8-9 liter üregvédőt locsoltam el, ami baromi sok, és túlzásba is vittem, és mondjuk a tizede maradhatott a kocsiban, de az összes illesztés, üreg, lik kapott belőle, így reménykedem, hogy védeni fogja a bódét még sokáig.

Remélem nem belepofázásnak tűnt a véleményem, de szerintem ez a legfontosabb dolog a bódé korrózióvédelmében.

Nagyon várom a következő blogot!!!!!!!

Hétvégén ilyen programok lesznek, remélem kész lesz addig a kocsi. :)
www.carstyling.hu/prog_shower.php?id=1088
www.fiat126.hu/?p=107&n=139

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.06.03. 10:49:56

Nézegettem tovább. Látom, még bent van a kocsidban a kézigáz helye. Remélem vissza fog az is kerülni bele, mert az nagyon vicces dolog lenne 900-assal. :)

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.06.17. 12:20:55

Na hogy áll a vas??????
El vagy tünve!
Kell segítség? Vagy már taposod vele a macskákat? :D:D:D:D
süti beállítások módosítása