A festés után az első teendő a középső alagút megtöltése minden jóval ami csak belefér + még azzal is ami nem fér bele :))
Első nagy lendülettel a frissen beszerzett kilóméter spirált húztam be. (köszönet KG-nak az elegant kilóméter spirálért meg az összes többi cuccért)
A vízcsövek az építőiparban használt 3 rétegű vízvezeték csövek. A 90 - 100 fokot simán bírniuk kell akár 10 bar nyomáson is. A kocsi vízrendszerében úgy sem lesz 1.5 bar nyomásnál több....ha igen, akkor valami úgy is előbb megadja magát mint ezek a 3 rétegű csövek. 2 fajta méretű csővel dolgozok: a nagyobbik külseje 26 mm , ebben megy a víz előre a hűtőhöz és ugyan ekkora méretű csövön is jön vissza a motorhoz. A kissebbik cső külseje 16 mm. Ebben a termosztát alól megy a melegvíz a fűtőradiátorhoz ami szintén elől lesz a csomagtartóban, de innen visszafelé vékony cső már nem megy, mert a visszatérő vastag csőbe van belekötve. Így a középső alagútban 2 db 26 mm-es és 1 db 16 mm-es cső fog menni.
Az első 26-os cső berakása egészen könnyen ment hiszen teljesen üres volt az alagút. Közben hirtelen rájöttem, hogy a váltókulisszát is be kellene rakni, még is hogy mennyen a cső. A váltón a visszahúzó rugó fülét át kell hegeszteni a jobb helykihasználás miatt. (Sajna fotó arról nem készült de KG a sajátjáról csinált képet. Az elv ugyan az csak az enyém nem csilli-villi)
Igazából azt hittem hogy sokkal nehezebb lesz a csöveket belehúzni a helyére. Nagyon tartottam tőle....igaz azért annyira egyszerű sem volt!!!! A végére a csövek az alagútban ugy tekerednek mint 3 kígyó. Egy darab egyenes szakasz sincsen benne :(
Igazából ezekkel a csövekkel és a középső alagútban való elvezetéssel én semmiféle új dolgot nem találtam ki ezt már előttem mások megtették, én csak lemásoltam. Amit viszont újítottam, hogy a gázpedálon meg a kuplunkpedál bowdenhúzó részén alakítottam meg a kuplungbowden megvezető csövön és így az alagút első burkolatát rábírom tenni a csövekre és ezáltal a belső szőnyeget sem kell alakítgatnom.