HTML

Polskim története

Feltett szándékom, hogy megosszam másokkal is a polskim építésének történetét.

Friss topikok

  • Atis126p: @KecsO: Adataim nincsennek, de eladó :) A attilakolonics@freemail.hu címre ha írsz akkor meg tudju... (2012.03.06. 21:30) Rajongásom története
  • KG126: Na hogy áll a vas?????? El vagy tünve! Kell segítség? Vagy már taposod vele a macskákat? :D:D:D:D (2010.06.17. 12:20) Vízcsövezés
  • KG126: Továbbra is nagyon tetszik a fényezés, meg a szín, de mostmár nem lehetne arról a próbakörről vala... (2010.05.21. 09:17) Végső gittelés és festés! :)
  • KG126: Hát ez nagyon nem semmi. Végigjártad rendesen a szamárlétrát. :) Ennyi szívást, durva!!!!!!!!!! Gr... (2009.10.29. 10:22) 850-es motor beépítése 2
  • Atis126p: @KG126: Köszi szépen! A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!... (2009.09.15. 22:07) Mostani felújítás előzetes képei!!! CSAK KÉPEK!!!

Linkblog

982 ccm

2009.12.29. 22:36 Atis126p

Az olajfogysztás megszüntetésének egyetlen módja volt:

Motorfúrás + dugattyúk

Ha már ugy is fúrni kell akkor érdemes elgondolkodni, hogy mekkora is legyen.

Ennél a motortípusnál van egy párfajta variáció, vagy is pontosabban 5 fajta ami gyárilag is létezik.

  • 849 ccm
  • 903 ccm
  • 964 ccm
  • 982 ccm (??? elméletileg létezik ???)
  • 1049 ccm

3 fajta löketű főtengely létezik és 2 fajta dugattyú átmérő.

Főtengely löketek:

  • 64 mm
  • 68 mm
  • 74 mm (nyugvó csapágyak átmérője nagyobb az előző kettőnél így csak a motorblokkon történő gépi munkával lehet beszerelni nem ehhez való blokkba)

Dugattyúk alap méretei:

  • 65 mm (2 fajta magasságú dugattyú létezik "ebbe nem vagyok biztos")
  • 67,2 mm (2 fajta magasságú dugattyú létezik)

    dugattyú normál magassága:  61,75 mm  vagy  61,25 mm

    alacsonyabb magasságú dugattyú:  54,75 mm

849 ccm (ilyen volt az enyém is fúrás előtt)

főtengely lökete: 64 mm      dugattyú átmérő: 65 mm

903 ccm

főtengely lökete: 68 mm      dugattyú átmérő: 65 mm

964 ccm

főtengely lökete: 68 mm      dugattyú átmérő: 67,2 mm

982 ccm

főtengely lökete: 74 mm      dugattyú átmérő: 65 mm (alacsonyabb)

1049 ccm

főtengely lökete: 74 mm      dugattyú átmérő: 67,2 mm (alacsonyabb)

 

Azok a dugattyúk amelyeket 74-es löketű főtengelyhez szereltek a csapszegátmérője 18 mm, a többi esetben pedig 20 mm.

Visszatérve az enyémhez!

Az alapvető probléma az volt, hogy a motorblokk sokat állt és felületi rozsdás lett a belseje, így megvolt a helye az olajnak hogy feljusson az égéstérbe.

Ha már ugy is meg kell fúrni a blokkot akkor miért ne legyen a nagyobb dugattyú! Ha már a 67,2-es dugattyú lesz akkor miért ne legyen az alacsonyabbik. Ki tudja, lehet hogy még egyszer lesz 74-es főtengely is!

A 64-es főtengelyt pedig 68-ra cseréltem ki. Dugattyúból pedig egy szett túlméreteset tudtam beszerezni. Így a dugattyú méretei: átmérő 67,8 mm   magasság:  54,75 mm  csapszegátmérő:  18 mm

Egy kis számolgatás után így alapméretes dugattyúval 964 ccm lenne, de a túlméretes dugattyú miatt 982 ccm.

És igen, a dugattyú csapszegátmérője nem egyezik meg a hajtó rúd felső szemátmérőjével. Sajnos a 18 nem egyenlő 20-al! Ennek a problémának a megoldása elég egyszerű: a hajtórúd felső szemátmérője 20 mm ezért csak csapágybronzal lett megpersejezve és így már is 18 mm lett!

Volt még egy probléma ami sokkal nagyobb fejtörést okozott! A motorblokk megfúrása... a probléma, hogy ha az előző furatokat központosan lesz fúrva a nagyobb furat akkor az 1-es és a 2-es , és a 3-as és a 4-es hengerek között szinte semmi falvastagság sem marad. A megoldás az az hogy a két szélső hengert a blokk széle felé eltolva kell furni a két középsőt pedig pontosan ugyanannyival közelíteni egymáshoz.  Erre ugy jöttem rá hogy vettem egy hengerfejtömítést és ráraktam a blokkra. Egy kicsit elcsodálkoztam rajta de működik a dolog!!!

A motort összeraktam és tökéletesen működik(leszámítva az eddigi karbi problémákat). Az olajfogyasztás az viszont megszünt és sokkal jobban is megy a gép (igaz még bejáratós így csak óvatosan nyomtam neki... Legalább is nyomnám ha egybe lenne a kiskocsi, csak 400 km-t volt időm tesztelni ... és aztán megint szétszedtem :))   )!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://atis126p.blog.hu/api/trackback/id/tr701631528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása