HTML

Polskim története

Feltett szándékom, hogy megosszam másokkal is a polskim építésének történetét.

Friss topikok

  • Atis126p: @KecsO: Adataim nincsennek, de eladó :) A attilakolonics@freemail.hu címre ha írsz akkor meg tudju... (2012.03.06. 21:30) Rajongásom története
  • KG126: Na hogy áll a vas?????? El vagy tünve! Kell segítség? Vagy már taposod vele a macskákat? :D:D:D:D (2010.06.17. 12:20) Vízcsövezés
  • KG126: Továbbra is nagyon tetszik a fényezés, meg a szín, de mostmár nem lehetne arról a próbakörről vala... (2010.05.21. 09:17) Végső gittelés és festés! :)
  • KG126: Hát ez nagyon nem semmi. Végigjártad rendesen a szamárlétrát. :) Ennyi szívást, durva!!!!!!!!!! Gr... (2009.10.29. 10:22) 850-es motor beépítése 2
  • Atis126p: @KG126: Köszi szépen! A 3 hosszmerevítő is rajta volt a haslemezen ami komplettben lett cserélve!... (2009.09.15. 22:07) Mostani felújítás előzetes képei!!! CSAK KÉPEK!!!

Linkblog

12"-os tárcsafék

2009.08.03. 00:25 Atis126p

Mivel a kocsi már teljesen egyben volt és jól is nézett ki az az ötlet kezdett motoszkálni a fejemben, hogy ebbe a kis kocsiba kell nekem egy nagyobb motor! De mielőtt nagyobb motort szerelnék bele az előtt a fékrendszert kell hatásosabbá tenni! Így született meg az első tárcsafék gondolata.

Alapgondolatként az szolgált, hogy a tárcsafék elférjen a gyári kispók felni alatt is, ami ugye bár 12"-os. Ez a gondolat alapvetően leszűkítette a fékválasztás lehetőségét. A választás így hát a Maruti 800-as első tárcsafékére esett.

1. lépésként ezek után rögtön be is szereztem 1 pár Maruti féknyerget + féktuskót.

2. lépés a fék felfogató konzoljának megtervezése volt. A tervezés számítógépen történt AutoCAD-ben. Rengeteg papírsablon próbálgatása után a körülbelül véglegesnek tűnő formát 1-es lemezből is kivágtam.

3. lépés pedig a konzol vastagságának és a féktárcsának a kiválasztása volt. Ez azért nagyon fontos dolog, hogy a féknyeregben jóhelyen fusson a tárcsa. Tárcsából viszont a Fiat tárcsáknál maradtam,hogy a lyukosztással és az agyra történő felfekvési felületekkel ne kelljen bajlódnom. Fiat tárcsákból csak 13"-os fékekhez van választék, de ezt a problémát orvosolni lehetett a tárcsa átmérőjének csökkentésével.Ha jól emlékszem 12 mm-t kellett a tárcsa sugarából leszedetni.

4. lépés a tervezgetések után az alkatrészek legyártatása és beszerzése. A konzolt az AutoCAD-es program alapján vízvágógépen vágták ki, így teljesen megfelel a tervezési méreteknek. Ezután a közdarabot maróshoz kellett vinni, mert a közepénél, ahol a tengelycsonk kijön kb:62mm-es átmérőben még 4 mm-t bele kellett süllyeszteni az anyagba, hogy a kerékagy elférjen. A felfogató helyekhez a menetek bevágása. Mivel ezt annó nagyon kemény anyagból csináltam a 3-3 db M8-as menetmetszéshez 3 db készlet menetfúrót használtam el...beleszorult, beletört, kicsorbult...meg hasonló jó dolgok történtek!

5. lépés a konzol felfogatása a síktárcsa helyére.A felfogatás a 3 db M8-as menetnél történik, amit előzőleg belemetszettünk véres verítékkel!!! A csavarok legalább 8.8-as keménységű acélcsavarok legyenek, hogy a nyíróigénybevételt elviseljék. A konzol felfogatás után az agyat kell a tengelyre felrakni. Az agyra a tárcsát. Utánna a konzolhoz a féknyerget. Itt kiderül, hogy jók-e a méretek amiket összeválogattunk. Nekem 2 mm differencia volt, amit alátétezéssel javítottam :D A nyeregbe utána a fékbetét és végül a féktuskót kell felfogatni és már kész is vagyunk, csak sajna a gumifékcső nem stimmel :(  Azt csináltatni kell! egyik vége a maruti féktuskóhoz, a másik a pók rézcsövön lévő hollanderhez. Ha ez is megvan, akkor már csak össze kell szerelni és le kell légteleníteni a rendszert és KÉSZ IS!!!!

Azért számomra se ment ez ilyen egyszerűen! Még mechanikusan meg is terveztem, meg le is gyártattam a dolgokat, de az, hogy működjön is a dolog, azt egy kicsit nagyon megsz.....!!!

Összerakás után túlfékezett lett a hátulja a kocsinak, a fékpedál kőkemény lett egy pont után. Gyárilag hátra 1 fékcső megy, én még egyet behúztam. A gyári főfékhengert lecseréltem 1 Lanci tipusúra mert annak a lökete 5 mm-rel nagyobb volt. A fékpedálon a nyomórudat lentebb hegesztettem, hogy a nagyobb löketet tudjon, mert a Lancia főfékhenger azt kívánta. Persze ezzel azt értem el, hogy még keményebb lett a pedál, még akkor is mikor jól működik (a pedálon kisebb lett az erőkar). A fékrendszert bekötöttem úgy, hogy az eleje és a hátulja külön körön legyen, meg úgy is, hogy keresztbe voltak a körök kötve.....de valahogy nem lett az igazi. A hátulja túlfékezettségét trabant 1.1-es fékerőszabájzó bekötésével köszöböltem ki.Így már egészen használható volt.

Mint ma már később rájöttem, nem volt semmi gond csak az, hogy mindig kicsit mentem vele az udvaron és addig a dob sokkal jobban fogott. 3-4 fékezés után már minden rendben van. Szóval se fékerőszabályzó, se főfékhenger, se plussz fékcső nem kell!!!!

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://atis126p.blog.hu/api/trackback/id/tr681284215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása