Mivel a kocsi már teljesen egyben volt és jól is nézett ki az az ötlet kezdett motoszkálni a fejemben, hogy ebbe a kis kocsiba kell nekem egy nagyobb motor! De mielőtt nagyobb motort szerelnék bele az előtt a fékrendszert kell hatásosabbá tenni! Így született meg az első tárcsafék gondolata.
Alapgondolatként az szolgált, hogy a tárcsafék elférjen a gyári kispók felni alatt is, ami ugye bár 12"-os. Ez a gondolat alapvetően leszűkítette a fékválasztás lehetőségét. A választás így hát a Maruti 800-as első tárcsafékére esett.
1. lépésként ezek után rögtön be is szereztem 1 pár Maruti féknyerget + féktuskót.
2. lépés a fék felfogató konzoljának megtervezése volt. A tervezés számítógépen történt AutoCAD-ben. Rengeteg papírsablon próbálgatása után a körülbelül véglegesnek tűnő formát 1-es lemezből is kivágtam.
3. lépés pedig a konzol vastagságának és a féktárcsának a kiválasztása volt. Ez azért nagyon fontos dolog, hogy a féknyeregben jóhelyen fusson a tárcsa. Tárcsából viszont a Fiat tárcsáknál maradtam,hogy a lyukosztással és az agyra történő felfekvési felületekkel ne kelljen bajlódnom. Fiat tárcsákból csak 13"-os fékekhez van választék, de ezt a problémát orvosolni lehetett a tárcsa átmérőjének csökkentésével.Ha jól emlékszem 12 mm-t kellett a tárcsa sugarából leszedetni.
4. lépés a tervezgetések után az alkatrészek legyártatása és beszerzése. A konzolt az AutoCAD-es program alapján vízvágógépen vágták ki, így teljesen megfelel a tervezési méreteknek. Ezután a közdarabot maróshoz kellett vinni, mert a közepénél, ahol a tengelycsonk kijön kb:62mm-es átmérőben még 4 mm-t bele kellett süllyeszteni az anyagba, hogy a kerékagy elférjen. A felfogató helyekhez a menetek bevágása. Mivel ezt annó nagyon kemény anyagból csináltam a 3-3 db M8-as menetmetszéshez 3 db készlet menetfúrót használtam el...beleszorult, beletört, kicsorbult...meg hasonló jó dolgok történtek!
5. lépés a konzol felfogatása a síktárcsa helyére.A felfogatás a 3 db M8-as menetnél történik, amit előzőleg belemetszettünk véres verítékkel!!! A csavarok legalább 8.8-as keménységű acélcsavarok legyenek, hogy a nyíróigénybevételt elviseljék. A konzol felfogatás után az agyat kell a tengelyre felrakni. Az agyra a tárcsát. Utánna a konzolhoz a féknyerget. Itt kiderül, hogy jók-e a méretek amiket összeválogattunk. Nekem 2 mm differencia volt, amit alátétezéssel javítottam :D A nyeregbe utána a fékbetét és végül a féktuskót kell felfogatni és már kész is vagyunk, csak sajna a gumifékcső nem stimmel :( Azt csináltatni kell! egyik vége a maruti féktuskóhoz, a másik a pók rézcsövön lévő hollanderhez. Ha ez is megvan, akkor már csak össze kell szerelni és le kell légteleníteni a rendszert és KÉSZ IS!!!!
Azért számomra se ment ez ilyen egyszerűen! Még mechanikusan meg is terveztem, meg le is gyártattam a dolgokat, de az, hogy működjön is a dolog, azt egy kicsit nagyon megsz.....!!!
Összerakás után túlfékezett lett a hátulja a kocsinak, a fékpedál kőkemény lett egy pont után. Gyárilag hátra 1 fékcső megy, én még egyet behúztam. A gyári főfékhengert lecseréltem 1 Lanci tipusúra mert annak a lökete 5 mm-rel nagyobb volt. A fékpedálon a nyomórudat lentebb hegesztettem, hogy a nagyobb löketet tudjon, mert a Lancia főfékhenger azt kívánta. Persze ezzel azt értem el, hogy még keményebb lett a pedál, még akkor is mikor jól működik (a pedálon kisebb lett az erőkar). A fékrendszert bekötöttem úgy, hogy az eleje és a hátulja külön körön legyen, meg úgy is, hogy keresztbe voltak a körök kötve.....de valahogy nem lett az igazi. A hátulja túlfékezettségét trabant 1.1-es fékerőszabájzó bekötésével köszöböltem ki.Így már egészen használható volt.
Mint ma már később rájöttem, nem volt semmi gond csak az, hogy mindig kicsit mentem vele az udvaron és addig a dob sokkal jobban fogott. 3-4 fékezés után már minden rendben van. Szóval se fékerőszabályzó, se főfékhenger, se plussz fékcső nem kell!!!!