Mivel hogy a kocsi lényegében készen volt és az átalakítási engedély is megvolt így már csak a műszaki volt hátra.
Az első tárcsafékek helyére visszakerült a dobfék. Mivel a KPM-hez kellet vinnem ezért a fékeknek is tökéletesnek kellet lenniük. Kerestem 4 db jóállapotú fékdobot és elvittem azokat megszabályoztatni. 2 garnitúra fékpofa is kellet (pedig az egyik műszaki után feleslegessé is válik mert megy vissza előre a tárcsa). A fékmunkahengerek jók voltak így azokat nem kellet bántani.
Biztos ami biztos és ha már ugy is van egy kis ismeretsége apumnak a vizsgabiztosok között így elhívtuk, hogy nézze már meg a kocsit és a papírokat hogy mikor oda megyek ne legyen semmi fennakadás. Nagyon rendes volt mert eljött és átbeszéltük a dolgokat. Lényegében minden rendben volt!
A kiskocsit így nyugott szívell bejelentettem műszakira és meg is kaptam az időpontot 2008.05.20-ra. Egy hét volt még a megadott időpontig. Ezt az időt a kocsi szépítgetésével töltöttem. A járgányi csilli-villi volt és én el is döntöttem hogy többet még essőben sem hozom ki.Türelmetlen várakozás után a műszaki napja is eljött.... PERSZE ESETT AZ ESSŐ!!!! :((
A szükséges papírokat összeszedve és egy műszaki vizsgára való útvonalengedéllyel felvértezve nekivágta a 8 km-es távnak. Hihetetlenül érdekes érzés volt a kiskocsival a forgalomban közlekedni. Több mint 1,5-2 évnyi utánnajárkálás és fáradságos munka gyümölcse pár órán belül beérik. Remegő lábakkal vezettem és a máskor röpke 8 km most hihetetlenül hosszúnak tünt. Hihetetlenül felemelő érzés volt!!!! Ezt nem lehet leírni vagy elmondani....csak átélni lehet!!!!
A KPM-hez odaérve elintéztem a papírmunkát és utánna vártam a soromra. Viszonylag gyorsan sorra is kerültem. Persze a csarnokba beérve a vizsgabiztosok megleptek. Csodálgatták, nézegették, kérdezősködtek.
Szerencsére különösebb problémák nélkül ment át a csarnokon. A fékkel volt egy kis gond elsőre, de másodjára az is rendben volt! :D
Ezek után már boldog, hivatalosan is 850ccm-es kispolski tulajdonos hagytam el a KPM-t.
Az új forgalmit az okmányirodában kellet intézni. Kb. másfél hónapra rá kaptam időpontot az okmányirodában. (akkoriban eléggé nagy volt a várakozási idő) Addig a műszakin kapott adatlappal közlekedtem.
Az okmányirodában már simán mentek a dolgok.... a megadott időpontra odamentem, gyorsan sorra is kerültem. Az új forgalmit kézhez is kaptam, adatokat átnéztem (motorszám, műszaki bejegyzés, teljesítmény) és mindent rendben találtam. Mikor hazamentem és boldogan mutogatom otthon a forgalmit akkor vettem észre hogy a köbcenti nem lett átírva és maradt 650ccm :((( Másnap vissza az okmányirodába és a hölgyel lebeszéltem hogy csinál másikat de egy kicsit később mert most nem ér rá. Ez a kicsit később gondoltam hogy 1-2 nap....ebből 2 hét lett. Az utolsó pár napban már rendszeresen jártam be hozzá. Már az íróasztala felborításán gondolkodtam , csak az tartott vissza hogy akkor lehet soha nem találja meg a papírokat és elveszik örökre a forgalmim! De megcsinálta és azóta rendben van minden!